You are currently browsing the monthly archive for March 2010.

只今発売中の〜
☆吉祥寺本☆
P38にful・cafeが紹介されてます(^o^)/

この一冊で、吉祥寺のことがまるわかりです☆

ぜひぜひ(o^-‘)b会社や学校の帰り道〜
お花見や〜デート(*^o^)/\(^-^*)などなど〜

吉祥寺
ful・cafeへお立ち寄り下さいませm(__)m

Advertisements

This is very interesting  and informative video .

とても興味深いビデオです!

English

Japanese

今日カボチャスープを作りました

I made pumpkin soup today.

ミキサーにかけてふたを開けたら、じゃーん!お猿の顔になってたーっ、

これってすごくない?!こんな偶然めったにないと思わず写真撮ってしまいました。

After I used a blender and opened the lid…. Tadah!  It’s a monkey face!

Isn’t it great?!?!  How often do you meet this kink of chance?

で、できあがったのが、こちら。パンはマイケル作です。

スープもパンもおいしかったです。

Here is my soup with focaccia made by Michael…They are both goooooood!

やられましたー。今回は結構深くいきました。グリコの長い長い発情期のせいか、

お昼ベランダで檻の中にはしごを入れようと手を入れたら。。。。ガブッというより、

バツンって何かに挟まれたような感じ。

痛くて今日一日中じんじんしとります。まるで小指に心臓があるみたいに、ドクドクしてて。

で、かなり、叱ったんですが,グリコったら逆切れ。

檻の中で暴れて、顔をぶつけて血が出たりで、夕方までほっておく事に。

He did it! It’s very deep this time. It’s due to his long mating period, he bit my pinky when I reached my hand into his cage, trying to put a ladder for him. It felt like something sharp caught my finger. It’s been hurting so much for all day!  I feel  the pulse in my pinky.I scolded him, but he became more agressive, so I left him alone.

ひと暴れした後

6時過ぎに家の中に入れたときはおとなしくしていたんですが,

He became calm by the time for dinner, I saw him bleeding from his finger!

人差し指負傷

よーく見たら、彼も指の爪がとれて,血が出ていました。まあ,親子で指を負傷です。

What a day today….a parent and a child got injured on their fingers.

    美紀ちゃん,進くん,私はたこ焼きを。      マイケルにはチーズ入たこなしたこ焼きを。

Today,  we had a “Takoyaki & Okonomiyaki ” party. We ate a lot, but of course I alway have room for dessert , and it was cupcakes made by Michael. Soooooo good!!

今日はうちで たこ焼き&お好み焼きパーティをしました。おなかいっぱい食べたあとは、 もちろんマイケル作のカップケーキ。おいしーこれっ!!

3個食べたあとで、また3個食べてしまった。。。。

I ate three more after Miki and Michael left. I don’t know what is happening to my appetite, but I can’t help it. Somebody please stop me!!!

美紀ちゃんとマイケルが帰ってからもう3個食べてしまった私。どうしたんだろこの食欲、止められません。誰か止めてー!!

今日はLAマラソンの日でした!!今年はダウンタウンからサンタモニカのピアまでのコース!!残り0.5マイル地点が私の家の前だったので、マイケルと二人で家からゴールまでランナーの皆さんを一緒に応援しました!!

Today was LA marathon . Started  from  dodgers stadium to Santa monica pier . The runners were running right in front of our apartment with only half mile left to the goal line at the pier . Michael & I went to cheer the runners and took some pictures .

When spring comes, I see them in my courtyard. They smell so good.

春が来ると,いつも家の中庭に咲く花。すっごく良い香り。

and I see many bees working madly trying to get nectar from flower to flower.

で、おまけにミツバチが狂ったように蜜を採っていました。

I heard that bee population is now drastically declining. Researchers are not sure where they went. They think it might be a disease from commercial bees to wild bees. Bees are very important for not only honey but also help to pollinate vegetables such as tomatoes, cucumbers, and bell peppers.

最近ミツバチの数が異常に減少していると聞きました。研究者たちは大量のミツバチがどこにいったのかわからず、でも商業用のミツバチから野生のミツバチへの伝染病ではないかと言われているそうです。ミツバチは蜂蜜だけじゃなく、トマト、キュウリ、ピーマンなどの野菜の授精にも役に立っているそうです。

What is going to happen from now…. there are a bunch of bees in my courtyard, but we can’t  be relieved about it, right?

これから、どうなるんだろうねえ。うちの周りにはたくさんいたけど,これで安心しちゃいかんのだろうけど。

よしえちゃんに会いに〜Candy Stripperへ行ってきました〜☆

忙しくて、今回の展示会に行けなくて悲しんでたら( ┰_┰)〜

みせてもらった(*^▽^)/★*☆♪
嬉しいよ〜可愛いよ〜大満足でした☆

そして〜そして〜☆いつも超可愛い(^3^)/堀まゆみちゃんとタイ料理を食べてお話しして〜楽しい時間を過ごしました〜
原宿の2人のお気に入りのお店☆ 美味しくてついつい写真を撮り忘れちゃった!

次は写真忘れず撮ります(^-^ゞ

3月29日発売の「吉祥寺本」

吉祥寺カルチャーのすべてが、この一冊でわかるらしいですよ〜☆
楽しみです〜(*^▽^)/★*☆♪

そして〜これが撮影風景(^-^)b

カメラマンさんの後ろからこっそりcafeスタッフが撮りました〜☆

撮影お疲れさまでしたm(__)m

友達から送られたこの映像。元気をもらったので、みんなにも。見た事ある人はまたさらに元気に。

My friend sent me this. Totally cheered me up, so I want to share with everyone. If you’ve seen it before, cheers you up again.

March 2010
M T W T F S S
« Feb   Apr »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031